Przejdź do treści

IV 1994

Kwiecień 1994

 

 

26 kwietnia

GBURY Carlo Goldoniego, tłum. Jerzy Jędrzejewicz, reż. Szczepan Szczykno, dekoracje Agnieszka Zawadowska, kostiumy Monika Sudół, oprac. muz. Wit Zawirski, układ tańca Wanda Szczuka, Teatr Polski, Scena Kameralna [15 x, 1730].

 

Porażka, „reżyser tego przedstawienia dał niestety pokaz dość dużej bezradności połączonej na domiar ze złym gustem, kiepskim smakiem i dość niewyszukanym poczuciem humoru” [Andrzej Lis, „Trybuna” nr 141, 18-19 czerwca 1994].

 

24 kwietnia

PROCES Franza Kafki, tłum. Józefina Szelińska, przejrzany przez Brunona Schulza, scenariusz Maria Teresa Wójcik, Henryk Boukołowski, reż. Henryk Boukołowski, muz. Marcin Błażewicz, scenografia Tomasz Wójcik, Teatr Adekwatny.

 

23 kwietnia

CZYTADŁO Tadeusz Konwickiego, adapt. i reż. Robert Gliński, scenografia Aleksandra Semenowicz, muz. Jerzy Satanowski, Teatr Ateneum [16 x, 3670].

 

MIŁOŚĆ NA KRYMIE Sławomira Mrożka, reż. Erwin Axer, scen. Ewa Starowieyska, przyg. wokal. Irena Kluk-Drozdowska, Teatr Współczesny [28 x, 9343].

 

Nowa sztuka Mrożka w mistrzowskiej reżyserii – we Współczesnym przez kilka sezonów, grana 176 razy, będąca „jednym z nielicznych jasnych punktów mijającego sezonu teatralnego w Warszawie. To poważne przedstawienie, ze świetną rolą Zapasiewicza” [Andrzej Wanat, „Teatr” nr 6, czerwiec 1994].

 

18 kwietnia

KOBIETA ZAWIEDZIONA Simone de Bauvoir, tłum. Ewa Gryczko, adapt. i reż. Magda Umer, teksty piosenek Wojciech Młynarski i Jeremi Przybora, kier. muz. Wojciech Borkowski, monodram Krystyny Jandy [15 x, 5931 + 3 x gościnnie, 1500].

 

„Dobry „życiowy” tekst, znakomite aktorstwo, świetne przekłady piosenek, inteligentna reżyseria, potrafiąca na naszych oczach wydobyć walory wszystkich tych składników – i oto jeszcze raz Melpomena okazuje się muzą nieśmiertelną” [Barbara Kazimierczyk „Polska Zbrojna” nr 121, 23 czerwca 1994].

 

10 kwietnia

TRISTAN I IZOLDA Josepha Bediera, tłum. Tadeusz Boy-Żeleński, reż. Józef Zbiróg, scenografia Liliana Jankowska, opr. muz. Barbara Dzięgielewska, Teatr Adekwatny.

 

5 kwietnia

LUDOŻERCY Michała Markowskiego, reż. Zbigniew Korpolewski, choreografia Jarosław Staniek, scenografia Barbara Ptak, muz. Władysław Igor Kowalski, kier. muz. Władysław Igor Kowalski, Wojciech Zieliński, konsult. dramaturgiczna Joanna Sienkiewicz, Teatr Syrena.

 

 

 

Leave a Reply