Listopad 1989
28 listopada
MOJE PIOSENKI, recital Agnieszki Fatygi i Michała Bajora, Scena Na Dole, Ateneum [21 x, 3 016].
27 listopada
BRAT NASZEGO BOGA Karola Wojtyły, układ tekstu i reż. Krystyna Skuszanka, scenografia Grażyna Żubrowska, Teatr Mały, Teatr Narodowy [41 x, 7 222].
26 listopada
SIE KOCHAMY Murraya Schisgala, tłum. Adam Tarn, reż. Anna Matysik, scenografia Paweł Dobrzycki, Marek Braun, opr. muz. Włodzimierz Korcz, Teatr Komedia [15 x, 3 568].
25 listopada
ZATRUTA STUDNIA, spektakl oparty na tekstach poetyckich Jacka Kaczmarskiego, scenariusz i reżyseria Andrzej Blumenfeld, opieka scenograficzna Krzysztof Pankiewicz, muzyka Jacek Kaczmarski, Zbigniew Łapiński, Przemysław Gintrowski. Lluis Llach, Marian Szałkowski, ruch sceniczny Jerzy Winnicki, przygot. wokalne Katarzyna Nowakowska, Marian Szałkowski, Teatr Dramatyczny [30 x, 12 770].
24 listopada
TANGO Sławomira Mrożka, reż. Jan Maciejowski, scenografia Barbara Zawada, układ tańca Magdalena Włodarczyk, konsultacja walki Sławomir Pacholak, Teatr Popularny [24 x].
15 listopada
LARGO DESOLATO Vaclava Havla, DEGRENGOLADA Pavla Kohouta, tłum. Andrzej Sławomir Jagodziński, reż. Maciej Szary, scenografia Małgorzata Sapetto, opr. muz. Janusz Bogacki; przeniesienie przedstawienia granego w stanie wojennym poza cenzurą w ramach Teatru Domowego, Teatr Powszechny [32 x, 8 200].
„Przed spektaklem na scenie pojawia się Ewa Dałkowska, przypominając dzieje Teatru Domowego i ironizując na temat jego niespodziewanego wyniesienia na prestiżową, państwową scenę. Jest też miejsce na okolicznościową piosenkę. Wszystko to przenosi nas w nieodległy czas wojskowych patroli i esbeckich wizyt w mieszkaniach, w czasie godziny milicyjnej i konspiry, demonstracji ulicznych i solidarności społecznej” [Piotr Bratkowski „Literatura” nr 3, marzec1990]
13 listopada
KATARZYNA II WEDŁUG PAMIĘTNIKÓW PRZEZ NIA SAMĄ SPISANYCH, ułożyła i przetłumaczyła dla teatru Eugenia Siemiaszkiewicz, reżyseria Marek Walczewski, scenografia Krystyna Kamler, w roli tytułowej Małgorzata Niemirska, Teatr Studio, Mała Scena [20 x, 2 431].
12 listopada
OLŚNIENIE, spektakl autorski Janusza Wiśniewskiego, inspirowany opowiadaniem „Wiatronogi” Lwa Tołstoja, reżyseria i scenografia Janusz Wiśniewski, liryki Agnieszka Osiecka, choreografia(gr. choreia = taniec + grapho = piszę), sztuka tworzenia u... More Emil Wesołowski, kostiumy Irena Biegańska, muzyka Jerzy Satanowski, Zespół Teatralny Janusza Wiśniewskiego, prapremiera w Sali im. Emila Młynarskiego Teatr Wielkiego [40 x, 7 698].
„Widowisko trwa krótko, zaledwie pięćdziesiąt minut, w narastającym tempie, przy zmienności rytmów poszczególnych sekwencji. Są więc zawrotne, radosne galopady Bystronogiego (Janusz Łotocki), są człapania zmęczonego wałacha, jest koński targ, jest wiosna miłości, lato wyścigów, krótka jesień i zmierzch zimy. Naturalny rytm nakłada się na los każdego, matryca czasu wyciska swoje piętno i na próżno Osioł (Andrzej Saar) usiłuje zatrzeć jej ślady. Wiśniewski potrafi w okamgnieniu oddać klimat radosnej młodości i uciążliwej starości, mistyczny czas narodzin i czas umierania” [Tomasz Miłkowski, „Kultura” 1989 nr 49, 6 grudnia 1989].
11 listopada
BURZLIWE ŻYCIE LEJZORKA Illi Erenburga, tłum. Maria Popowska, adaptacja(łac. adaptare = przystosowywać), przystosowanie utworu li... More Katarzyna Sobol, Maciej Wojtyszko, reż. Maciej Wojtyszko, Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Antoni Poroś, teksty piosenek Maciej Wojtyszko, muzyka Jerzy Derfel, choreografia Tadeusz Wiśniewski, przygotowanie wokalne Aldona Krasucka, Scena 61, Teatr Ateneum [17 x na Scenie 61, 2 028; 31 x na Scenie Głównej, 12 819].
POD MLECZNYM LASEM Dylana Thomasa, tłu. Andrzej Nowicki, Krystyna Tarnowska, reż. Zbigniew Brzoza, Maciej Ciryn, Jarosław Kilian, Szczepan Szczykno, scenografia Mariola Rogala, Elżbieta Tolak, Robert Kieszkowski, muzyka Andrzej Zarycki; spektakl będący przeniesieniem dyplomu Wydziału Aktorskiego PWST Warszawa w częściowo zmienionej obsadzie, Teatr Nowy [14 x, 4 171].
9 listopada
ŻONA PANA MINISTRA Bronislava Nušicia, tłum. Maria Czubaszek, reż. Józef Para, scenografia Małgorzata Spychalska, muzyka Antoni Kopff, Teatr Syrena [80 x, 38 206 + 5 x w objeździe].
8 listopada
RECITAL Hanny Banaszak i Janusza Strobla. Prowadzenie Stanisław Tym, Teatr Rampa na Targówku, Sala Kameralna [11 x].
3 listopada
SWEET FIFTIES – SŁODKIE LATA PIĘĆDZIESIĄTE, libretto, teksty piosenek, inscenizacja i reżyseria Andrzej Strzelecki, dekoracje Iwo Zaniewski, kostiumy Xymena Zaniewska, muzyka Janusz Loranc, choreografia Janusz Józefowicz, Teatr Rampa na Targówku [55 x, 15 983].